Twoje mieszkanie a twój charakter - Józef Onoszko (Sklep ezoteryczny)
Obserwując i analizując, jak mieszkasz Ty i jak mieszkają inni odkryjesz najgłębsze sekrety ludzkiej duszy - wszystko bowiem, co jest w Tobie, odbija się w Twoim mieszkaniu, jak w lustrze. Jeśli chcesz lepiej poznać i zrozumieć samego siebie, bliskich czy swojego przyjaciela, znaleźć z nimi bliższy kontakt niż dotychczas i poznać jego sekrety, pragnienia i charakter, odkryj symbolikę otaczających Cię przedmiotów.
Dzięki tej książce możesz dowiedzieć się, co musisz zmienić w swoim domu, aby na lepsze zmieniło się Twoje życie. Możesz wykorzystać terapeutyczną moc kolorów do urządzenia mieszkania, poprzez odpowiednie ustawienie mebli uzyskasz efekt lepszego przepływu energii, wybierając odpowiedni rodzaj muzyki wprawisz się w najlepszy do efektywnego działania nastrój.
Fragment książki:
TATUAŻ NA ŚCIANIE
Gdybyśmy mieli możliwość obejrzeć mieszkania wszystkich ludzi to okazałoby się, że spotkamy takie same układy mebli, dywanów, takie same sprzęty, rozkład pokoi itp. Natomiast nie spotkamy dwóch jednakowo przyozdobionych ścian.
Będzie to zrozumiałe, jeśli uprzytomnimy sobie, że człowiek malując, tapetując i wieszając coś na ścianie chce pokazać siebie, a więc swoją indywidualność. A ponieważ każdy jest inny, w związku z tym nie może być dwóch takich samych ścian. Poprzez ogląd ściany możemy wywnioskować, jaka jest osobowość człowieka. Czy się raduje, czy smuci, jaka przeszłość na nim ciąży, a przede wszystkim czym się wyróżnia spośród innych ludzi i co chciałby aby o nim było powszechnie wiadomo.
Niemalże w każdym mieszkaniu poczesne miejsce zajmują obrazy jako główna ozdoba ścian i od nich zacznę opisywanie symboliki indywidualności człowieka.
Nie sposób opisać wszystkich rodzajów obrazów i ich twórców, więc ograniczę się tylko do tych najważniejszych, a czytelnik znając już zasady interpretacji symboli poradzi sobie z pozostałymi nieujętymi tutaj dziełami.
Obrazy religijne - osoba mało samodzielna, szuka wsparcia na zewnątrz, posiada dużą wyobraźnię, która najlepiej funkcjonuje w samotności, gdzie też chętnie ucieka. Jest osobą współczującą, wrażliwą i uczuciową. Humanista posiadający tematy tabu, których nie wolno profanować. Lubi wzniosłe uroczystości, najlepiej takie, w których ktoś inny gra pierwsze skrzypce.
Obrazy marynistyczne - człowiek posiadający dużą potrzebę samotności, izolowania się (lub też jest izolowany przez ludzi czy okoliczności). Obdarzony dużą wyobraźnią zastępującą rzeczywistość, romantyk marzący o przygodach i odkrywaniu nieznanego. Podatny na nałogi, niekoniecznie alkoholowe czy nikotynowe. Dobrze się czuje w swoim własnym świecie.
Pełne morze - obrazuje bezmiar emocjonalnych możliwości człowieka, przy czym to, w jakim stanie znajduje się woda, dokładniej określa jego kondycję psychiczną.
Sztorm - człowiek miotany siłami przyrody, samotnie walczący z przeciwnościami losu.
Puste morze bez fal - to morze „Sargassowe” symbolizujące bezsilność, bezczynność, przerażające oczekiwanie na koniec - czymkolwiek on jest.
Brzeg morza - potrzeba odizolowania się od dotychczasowych spraw, konieczność zwiększenia poczucia bezpieczeństwa. Brzeg morza symbolizuje rozdarcie wewnętrzne pomiędzy stabilizacją a wolnością emocjonalną i prawem do realizacji marzeń.
Półwysep - ucieka od rzeczywistości, ale nie pali wszystkich mostów za sobą, zawsze będzie wracał, gdyż bez innych i ich akceptacji trudno byłoby mu żyć.
Wyspa - najlepiej by było, gdyby wszyscy dali mu święty spokój, chciałby być samowystarczalny, samemu ze sobą jest mu najlepiej, wszak nie można się nudzić z tak interesującą osobą jak on.
Martwa natura - formalista, u którego króluje statyczny obraz świata. Cechuje go niechęć do zmian zarówno poglądów, otoczenia jak i swojej rzeczywistości. Świat traktuje przedmiotowo, usiłując nad nim i sobą zapanować. Przewaga formy nad treścią.
Pejzaże - osoba wrażliwa, identyfikująca się z przyrodą, usiłując idealizować rzeczywistość nie ma trzeźwego oglądu sytuacji. Często popada w zmienność nastrojów, uważając, że otoczenie jej nie rozumie. Współczuje wszystkiemu, co żyje.
Uzupełnieniem tego opisu są różne elementy przyrody w obrazach:
las - zagubienie, częste depresje, lęki;
przestrzeń - ciekawość, pęd do wiedzy, do poznawania, chce o wszystkim wiedzieć, lubi jasność sytuacji;
łąki - umiejętność wykorzystania zastanej sytuacji, pragmatyzm;
pola - chce, aby praca, którą wykonuje dawała mu satysfakcję, chociażby była ciężka i żmudna;
rzeki - życie traktuje jak przygodę, lubi zmiany, dąży do celu pomimo przeszkód. W uczuciach nie lubi zastoju;
strumienie - lubi szybko zmieniające się sytuacje, bystrość w myśleniu, pogoń za czymś nowym, lubi ciekawostki;
wodospad - duża emocjonalność, ekspresja, gwałtowne namiętności, przez życie idzie jak burza;
staw - potrzeba stabilizacji uczuciowej w stosunku do jednej osoby ewentualnie rodziny. Życie bez pośpiechu, zajęcia stałe, rutynowe;
jezioro - potrzeba stabilnych uczuć, ale z ciągłymi napięciami i starciami. Jeśli partner nie dostarcza problemów, osoba ta stworzy je sobie sama. Stosunek do życia podobny, pełen wyimaginowanych problemów;
góry - dążenie do wybicia się, do wzniesienia się na wyższy poziom społeczny, chęć osiągania sukcesów i zrobienia kariery;
park - dążenie do podporządkowania sobie najbliższego otoczenia, a nawet i świata. Poczucie estetyki i duża potrzeba komfortu życiowego;
fontanna - uwielbia festyny, zabawy, iluminację. Nierealistyczne podejście do życia;
gospodarstwo wiejskie - lubi układne, dobrosąsiedzkie stosunki z otoczeniem. Chciałby, aby życie było sielanką zarówno w domu jak i w pracy. Stosuje różnego rodzaju zabezpieczenia w obawie przed niepewną przyszłością;
wieś - obchodzą go sprawy tylko najbliższego otoczenia, kraj i świat zainteresują go tylko w wypadku, gdy będą stanowić bezpośrednie zagrożenie;
miasteczko - jego postawę życiową najlepiej odzwierciedla powiedzenie: „lepiej być królem na Madagaskarze niż urzędnikiem w Nowym Jorku”;
miasto - chce żyć wśród ludzi, ale tak, aby się nie wyróżniać z tłumu;
budynki - interesuje go stabilna pozycja społeczna. Nie dba o przeciętnych, pasywnych ludzi - oni mogą mu służyć jedynie jako stopnie do kariery. Chętnie zaznajamia się z życiem ludzi na stanowiskach i często poddaje ocenie ich działania.
Obrazy ze zwierzętami - potrzeba ciepła, opieki, wsparcia emocjonalnego od innych ludzi. Człowiek wieszający na ścianie obraz określonego zwierzęcia daje informację o przyjaciołach znajdujących się w jego otoczeniu lub życzenie, z jakimi ludźmi najchętniej by przebywał. Opiszę kilka najczęściej spotykanych symboli zwierzęcych, natomiast w celu zapoznania się z rozszerzonym opisem jak również i symbolami nieomówionych tutaj zwierząt odsyłam do publikacji „Symbolika zwierząt i roślin”.
Psy - symbolizują chęć posiadania przyjaciół wiernych i poddańczych, którzy byliby na każde zawołanie. Ponieważ niewiele osób spełnia te wymagania, potrzeba ta często zostaje zaspokojona właśnie posiadaniem psa. Ilość psów, ich wielkość oraz rasa mówi o ilości potencjalnych przyjaciół w Twoim otoczeniu, ich pozycji oraz znaczeniu.
Koty - szanujesz wolność swoją i innych ludzi, chętnie widzisz w swoim otoczeniu osoby miłe, nietuzinkowe, ekstrawaganckie i niekonwencjonalne. Ilość i rasa j.w.
Konie - na obrazach najczęściej spotyka się konie pociągowe, pasące się, do eleganckiej jazdy, pod siodło i do bryczki, wyścigowe oraz dzikie. Konie generalnie symbolizują pracę, działanie, a to, w jakiej roli są przedstawiane na obrazie mówi o rodzaju pracy i działania preferowanym przez właściciela obrazu. Koń jest symbolem siły męskiej, ale tej prymitywnej, często nieprzewidywalnej.
A więc konie pociągowe symbolizują pracę ciężką, twardą i konsekwentną. Można to skwitować powiedzeniem: „jak się nie narobisz to nie zarobisz”. Przeciwieństwem tego są konie pod siodło lub w zaprzęgu lekkich pojazdów, które mówią o pracy w komfortowych warunkach i bez konfliktów. Z kolei konie sportowe to chęć rywalizacji i współzawodnictwa. Konie w scenach batalistycznych to praca pełna walki i konfrontacji. Dzikie konie to potrzeba wolnych i niezależnych działań. Współcześnie koń został zastąpiony przez pojazdy mechaniczne, które są bardziej posłuszne i sterowalne i teraz one symbolicznie reprezentują to samo, co niegdyś sympatyczny czworonóg z dużym łbem.
Sarny - wskazują, że jesteś miłą, przyjemną, infantylną emocjonalnie, bardzo wrażliwą i płochliwą osobą, ale również oczekujesz od innych podobnych zachowań, tzn. delikatności i kultury osobistej.
Ptaki - to żywioł powietrza, a więc reprezentują myśli, idee, potrzeby intelektualne. Im bliższy ziemi ptak, tym myśli bardziej przyziemne, dotyczące problemów egzystencjalnych.
Natomiast ptaki wznoszące się w górę to myśli i idee ponadjednostkowe, często abstrakcyjne, oderwane od rzeczywistości.
Liczba stron: 208
Kup Twoje mieszkanie a twój charakter - Józef Onoszko w CzaryMary.pl
<< Home